طراحی بنر، استند، بیلبورد و لمپوست تبلیغاتی

طراحی بنر تبلیغاتی، استند تبلیغاتی و طراحی بیلبورد و لمپوست

طراحی استند تبلیغاتی مانند طراحی بنر تبلیغاتی و طراحی بیلبورد جزو گرافیک محیطی محسوب می‌شود. طراحی استند تبلیغاتی در اندازه‌های مختلف با سازه‌های متفاوت اجرا می‌شود. برای طراحی استند از سایزهای معمول 200×90 سانتیمتر، 200×100 سانتیمتر، 160×60 سانتیمتر و به ‌صورت مستطیل عمودی استفاده می‌شو

طراحی بنر تبلیغاتی، استند تبلیغاتی و طراحی بیلبورد و لمپوست

طراحی بنر تبلیغاتی، استند تبلیغاتی و طراحی بیلبورد و لمپوست

اما شیوه‌های نوین طراحی سازه‌های استند این امکان را به ما می‌دهد تا از سایزها و شکل‌های دیگر نیز برای اجرای استند تبلیغاتی استفاده کنیم. طراحی استند برای معرفی یک شرکت یا مؤسسه، شرح فعالیت‌ها، تبلیغ برای یک محصول خاص و کارهای تبلیغاتی دیگر در محیط قرار داده می‌شود. این محیط می‌تواند غرفه یک نمایشگاه باشد یا محیط یک شرکت، مؤسسه و یا آموزشگاه. از انواع سازه‌ها برای این امر می‌توان به رول آپ، پاپ آپ، لاین باکس، استند X، مدل بادبانی، استند رومیزی، کراس، سه پایه بوم و میز کانتر اشاره کرد.

معمولا اندازه استند تبلیغاتی این اجازه را به طراح می‌دهد تا در نمایشگاه‌ها شرح وضعیت و فعالیت شرکت و محصولاتش را با شرح کامل ارائه دهند و تصاویر و شعارهای تبلیغاتی شرکت را در طراحی استند تبلیغاتی شرکت لحاظ کنند.

طراحی بنر تبلیغاتیBanner Design

طراحی بنر تبلیغاتی به دو شکل چاپی و دیجیتالی صورت می‌گیرد. طراحی بنر تبلیغاتی به‌شکل دیجیتالی برای هدر سایت به‌ صورت بزرگ و به عنوان بنر تبلیغاتی در ابعاد کوچک اجرا می‌شود. این بنرها معمولا متحرک و با رنگ‌های تند، پررنگ و شارپ طراحی می‌شوند. به‌طور کلی در طراحی بنر تبلیغاتی دیجیتالی و چاپی باید اصل سادگی، کوتاه بودن پیام و بیان صریح پیام به مخاطب را درنظر گرفت. بنر باید دو تا سه المان اصلی داشته باشد و کلمات استفاده شده از 15 تا 2۰ کلمه بیشتر نباشد. طراحی بنر تبلیغاتی به‌ شکل چاپی در ابعاد کوچکتر از بیلبورد (زیر 3 و 4 متر) انجام می‌گیرد و در ارائه آن می‌توان بجز تصویر و شعار از نشانی و زمان برگزاری نیز استفاده کرد.

طراحی بیلبوردBillboard Design

بیلبورد، تخته اعلانات یا تابلوی تبلیغات به تابلویی بزرگ گفته می‌شود، که در فضای مناسبی نصب گردد و روی آن آگهی های ‌تبلیغاتی عرضه‌کنندگان کالا و محصولات صنعتگران نصب شود. در اصل به هر فضایی که امکان نصب آگهی در فضای باز را به وجود می‌آورد بیلبورد می‌گویند، اما امروزه به تابلوهای بزرگ که بر پایه‌های بلند قرار گرفته‌اند، نورپردازی شده‌اند و از فاصله‌ی دور قابل رویت‌ هستند، بیلبورد می‌گویند و به پارچه ای که تبلیغات روی آن انجام گرفته بنر می‌گویند. اما در اصل به تبلیغاتی که در ابعاد بزرگ (3و4 متر به بالا) انجام می‌گیرد و حاوی مطالب محدودی اعم از تصویر تبلیغاتی و شعار تبلیغاتی است بیلبورد گفته می‌شود، که از فاصله دور باید به‌خوبی دیده شود و برای طراحی بیلبورد اصولی مانند بکارگیری پس‌زمینه‌های ساده، پیام‌های صریح و کوتاه با کلمات محدود و خلاقیت در بکارگیری تصاویر و نوشتار در کنار یکدیگر رعایت می‌شود.

بنابراین باید از بکارگیری کلمات زیاد، پیام‌های طولانی، تصاویر مخدوش و شلوغ در طراحی بیلبورد و بنر خودداری کرد. طراحی بیلبورد باید در نگاه اول مخاطب را جذب کند و پیام خود را صریح و در اندک زمان ممکن (تا 3 ثانیه) به مخاطب برساند. توجه به این نکته که یک بیلبورد معمولا در جاده‌ها و مسیرهای عبور و مرور نصب می‌گردد و رانندگان در‌حین حرکت به آن نگاه می‌کنند، امری ضروری است که در طراحی باید به آن دقت کرد.

امروزه بکارگیری بیلبوردها به عنوان یک حرکت تبلیغاتی افزایش یافته است، از عوامل این افزایش ارتباط مختصر و کارآمد تولیدکنندگان و شرکت‌ها با مخاطب و ارتباط مستقیم و به صورت 24ساعته است.

طراحی لمپوستLamp Post Banner Design

لمپوست (لمپست) نسل جدیدی از تبلیغات محیطی فضای خارجی است که اثربخشی خاص خود را دارد. لمپوست ها، تبلیغات عمودی‌ هستند که در وسط بلوارها یا بزرگراه‌ها و در دو طرف تیرهای روشنایی خیابان و یا سازه‌های اختصاصی خود قرار می‌گیرند. جنس این نوع از تبلیغات هم از بنر می‌باشد که به‌واسطه فک‌های بالا و پایین محکم می‌شوند و معمولا از روشنایی خود خیابان استفاده می‌کنند. طراحی لمپوست هم باید مانند بیلبورد ساده و خلوت با صریح‌ترین القای پیام و کمی هم خلاقانه باشد.

راز تاثیرگذاری طراحی لمپست را می‌توان در سادگی طرح و تکرار آن در طول مسیر دانست. شاید بتوان گفت لمپوست یکی از ابزارهای موفق برای برند سازی و یا معرفی محصول یا خدماتی جدید است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 4 =