انواع لوگو

folder_openمقالات
commentبدون دیدگاه
Rate this post

آرم / لوگو تصویری :

همانطور که از نام آن پیداست این لوگو ها بصورت نماد سمبلیک / آیکونیک طراحی می شوند و بیننده تصویری را از نماد آن کسب و کار مشاهده می کند . لوگوهای تصویری معمولا برای شرکت ها ، سازمان ها و ارگانها استفاده می شوند . این تصاویر نماینده انتقال واضح یا انتزاعی از کسب و کار ها می باشند در واقع نماد ها یا به موضوع فعالیت اشاره میکنند و یا مفاهیم خاصی را به همراه دارند که در ادامه بیشتر توضیح داده خواهد شد .


مزیت لوگوهای تصویری این است که به راحتی چشم بیننده با هر ملیت و زبانی متوجه آن می شود و اگر لوگو اصولی و حرفه ای طراحی شده باشد به راحتی در ذهن بیننده بخاطر سپرده می شود .
لازم به ذکر است در این نوع لوگو و در صورت لزوم نام برند بصورت “فونت آماده” در کنار تصویر درج می شود .
چند نمونه از لوگو های تصویری را در زیر مشاهده می نمائید .

al5

انواع لوگو های نوشتاری ( فونت سفارشی ، لوگوتایپ ، وُرد مارک ) :

لوگوهای نوشتاری به این گونه است که نام برند / سایت / محصول یا… به صورت سفارشی طراحی می شود . منظور از سفارشی این است که از فونت آماده استفاده نمی شود و تک تک حروف آن به شکلی زیبا و منحصربفرد طراحی می شود و یا با تغییر یک یا چند حرف بصورت خلاقانه مفهومی را می رساند .
فونت های سفارشی “خطی” بیانگر حس رسمیت و پالودگی می باشند . لوگوتایپ های ضخیم بیانگر قدرت ، و فونت های مورب انتقال دهنده حس حرکت یا جنبش می باشند این نوع لوگو باید متناسب با آن فعالیت طراحی شود مثلا طراحی نوشتار به سبک فانتزی می تواند برای یک فست فود بسیار مناسب و تاثیر گذار باشد اما برای یک بانک یا موسسه بی تاثیر باشد و لوس جلوه دهد . به این ترتیب برای طراحی حرفه ای فونت سفارشی یا لوگوتایپ حتما باید نوع فعالیت مورد بررسی قرار گیرد .
چند نمونه طراحی فونت سفارشی / لوگوتایپ ( لوگوهای نوشتاری ) را در زیر مشاهده می نمائید .

انواع لوگوتایپ / لوگو نوشتاری

لوگو های حرفنماد ( مونوگرام ، لترمارک ) :

لوگوهای حرفنماد تصاویری هستند که با استفاده از حروف اول نام شرکت / برند یا… طراحی می شوند . گاهی مواقع حروف یک نام ، زیاد و طولانی است و خواندنش دشوار معمولا در این صورت از این سبک لوگو برای طراحی استفاده می شود . حرفنماد ها در عین سادگی قابلیت فراوانی در امور مختلف گرافیکی و تبلیغاتی را دارند و به راحتی حروف اول نام برند را در ذهن مخاطب ثبت میکنند .
در زیر نمونه لوگو های حرفنماد / مونوگرام را مشاهده می نمائید .

انواع لوگو حرفنماد / مونوگرام

لوگو های ترکیبی :

همانطور که از نام آن پیداست لوگوهایی که ترکیب تصویر و نوشتار ( لوگوتایپ ) را به همراه دارند لوگوهای ترکیبی نامیده می شوند . در لوگو ترکیبی تصویری به عنوان نماد برند و نوشتار منحصربفرد و اختصاصی برای نام برند طراحی می شود حتی بسیاری از برند ها در کنار لوگو تصویر و لوگوتایپ ، حرفنماد هم طراحی میکنند و متناسب با نوع امور تبلیغاتی و گرافیکی از یکی آن ها استفاده می کنند .
در لوگو ترکیبی باید سعی شود طراحی لوگو به گونه ای باشد که هارمونی نوشتار و تصویر با یکدیگر هماهنگ باشد . به عنوان مثال تصویری که در قالب دایره یا خطوط منحنی طراحی شده اگر لبه های حروف نوشتار آن هم گرد و منحنی باشد لوگو زیباتر جلوه خواهد داد .
نمونه لوگو های ترکیبی را در زیر مشاهده می نمائید :

انواع لوگو ترکیبی

Tags: , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

چهار + 9 =

فهرست