طراحی بنر حرفه ای

Rate this post

طراحی بنر حرفه ای

بنر چیست؟
امروز تبلیغات با روش های مختلفی انجام می شود. طرح های گرافیکی هم به عنوان یکی از مهمترین المان های تاثیرگذار بر مخاطب هستند که برای تبلیغات توجه ویژه ای به آنها می شود. بنر یکی از روش های تبلیغات است که اگر چه سالها پیش هم استفاده می شد، اما طرح های گرافیکی مثل امروز نبود و بنرهایی قدیمی به صورت ساده و با رنگ های معمولی منتشر می شد. رقابت میان شرکت ها برای تبلیغات، آنها را به سمت طراحی بنرهای حرفه ای کشانده است.

طراحی بنر حرفه ای - آنلاین بنر
طراحی بنر حرفه ای – آنلاین بنر

طراحی بنر حرفه ای
در بنرهای حرفه ای گرافیک به عنوان مهمترین بازیگر نقش آفرینی می کند. المان های گرافیستی در زیبایی و تاثیرگذاری بنر اهمیت دارند. به همین دلیل برای طراحی یک بنر حرفه ای باید به نکات زیر توجه کرد:

رنگ
رنگ مشخص ترین المان در طراحی بنر حرفه ای است. به طوری که بیننده اولین چیزی که از بنر در ذهنش باقی می ماند، رنگ است. حتی زمانی که بیننده بخواهد بنر را برای کسی دیگری توصیف کند، ابتدا از رنگ آن نام می برد. بنابراین باید رنگ را مطابق با کاربرد و موضوع بنر انتخاب کرد. برای بنرهایی که به مواد غذایی مرتبط هستند، رنگ قرمز مناسب است. برای وسایل و تجهیزات پزشکی، رنگ آبی، برای محصولات ارگانیک رنگ سبز و …. کاربرد دارند.

طرح و ایده
حتی اگر از بهترین مناسب ترین رنگ استفاده شده باشد، اما طرح گرافیکی در بنر خلاقانه و بروز نباشد، هیچ تاثیری بر مخاطب نخواهد داشت. ایده و طرح می تواند ذهن مخاطب را به خود جلب کند. برای مثال اگر بنر تبلیغاتی به روز درختکاری مرتبط باشد، می توان از یک طرح که قطع یک درخت به نابودی کره زمین منجر می شود، توجه مخاطب را جلب کرد و تاثیر بیشتری بر روی ذهن او گذاشت.

آراستگی و جملات تاثیرگذار در بنر تنها تصویر نیست که بر روی مخاطب تاثیر می گذارد، بلکه گاهی تصاویر به تنهایی گنگ و مبهم هستند و استفاده از متن و جملات کوتاه هم می تواند نقش مهمتری را بر عهده بگیرد. اما نحوه استفاده از جملات و متن های کوتاه اهمیت دارد. متن باید با فونت های مناسب طراحی شود. گاهی می توان برند تجاری را با اشکال مختلفی و فونت های زیبا بر روی بنر طراحی کرد.

سایز و اندازه بنر
در بنرهای حرفه ای سایز و اندازه اهمیت زیادی دارد. در این نوع بنرها از فضای سفید و فضای منفی استفاده می شود. در نتیجه سایز و اندازه بنر بیش از حد بزرگ نمی شود. اما نباید اندازه آن کوچک باشد که مورد توجه بیننده قرار نگیرد. بنرهایی که چاپ می شوند در فضاهای عمومی نصب می شوند که باید بتوانند نظر رهگذران را به خود جلب کنند.

 

جهت سفارش طراحی بنر اینجا کلیک کنید

Tags: , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

سیزده + 7 =

فهرست