طراحی لوگوی حرفه ای ، نکات مهم

folder_openمقالات
commentبدون دیدگاه
Rate this post

طراحی لوگوی حرفه ای ، نکات مهم

یک لوگو مشخصات شرکت را به تصویر می کشد و باید هویت شرکت را برجسته کند. لوگو باید چشمگیر باشد تا یک تأثیر به یادماندنی در ذهن افراد بگذارد. طراحی لوگوی حرفه ای در واقع اولین گام برای شروع قدرتمند یک کسب و کار به شمار می آید.

طراحی لوگوی حرفه ای ، نکات مهم
طراحی لوگوی حرفه ای ، نکات مهم

لوگو باید پیام مثبتی در مورد خدمات و یا محصولاتی که شما ارائه می دهید به گروه مشتریان ارسال کند. ایجاد یک اثر مثبت اولین گام به سمت یک کسب و کار موفق است و راه را برای موفقیت هموار می کند. سازمان ها اهمیت برخورداری از یک لوگوی حرفه ای را تشخیص می دهند و به همین دلیل هزینه زیادی را صرف طراحی لوگوی حرفه ای می کنند. در این مطلب برخی رازهای طراحی لوگوی حرفه ای که بسیار محصول محور می باشد را بیان می کنیم. لوگویی که به کمک آن بتوانید فروشتان را افزایش دهید.

ترکیب صحیح کلمات ، رنگ ها و طراحی

برای طراحی لوگوی حرفه ای موفق ، یکی از چیزهایی که باید در ذهن داشته باشید انتخاب رنگ ها ، کلمات و طرح ها است. وقتی همه این موارد سر جای خودش باشد شما برنده اید. یک لوگو باید خیلی واضح خدمات ، محصولات و یا تخصص شما را به مخاطبان نشان دهد. هر کسی باید به راحتی متوجه شود که لوگو سعی دارد چه بگوید. یک لوگوی جذاب ، مشتریان را جذب خواهد کرد و در این صورت کسب و کار شما قطعا رشد می کند.

در طراحی لوگوی حرفه ای ، رنگ های لوگوی شما باید با محصولات و یا وب سایتتان هماهنگ باشد و اصطلاحا طرح آن باید به قالب سایت شما بیاید.

از رقبایتان بیاموزید

قبل از شروع طراحی لوگوی حرفه ای ، شما باید به خوبی متوجه محصولات و خدماتتان باشید. باید نوع مشتریان و مخاطبانی را که می خواهید جذب کنید ، به حساب آورید و تلاش کنید لوگو را مطابق با ذائقه آنها طراحی کنید. همچنین می توانید کمی در مورد لوگوی رقبایتان تحقیق کنید و برای الهام گرفتن ، از آنها استفاده کنید. می توانید با تفاوت قائل شدن میان لوگوهای خوب از لوگوهای بد ، ایده های خوبی بگیرید. همچنین این کار به شما یاد می دهد که در طراحی لوگوی حرفه ای چه کارهایی نباید بکنید.  اگر یک طراح لوگوی حرفه ای هستید و قرار است برای یک شرکت ، لوگو طراحی کنید ابتدا در مورد مشتریان با روابط عمومی صحبت کنید تا بهتر متوجه کسب و کار شرکت شوید و در نتیجه لوگوی جذاب تری طراحی کنید.

طرح

طرح ، مهترین بخش هر لوگویی به حساب می آید. در طراحی سایت حرفه ای هم همینطور است. لوگو باید برای نمایش ، دلنشین باشد و در طراحی نیز ساده به حساب بیاید. نباید شامل لغات زیاد و یا طرح های شلوغ و سردرگم باشد بلکه باید واضح باشد و مستقیما به هدف بزند.

ابتدا یک طرح دستی را روی کاغذ ترسیم کنید ( اگر طراحی لوگو را به یک طراح سپرده اید از او بخواهید این کار را انجام دهد). تا می توانید طرح های مختلفی ترسیم کنید و نظر دیگران را جویا شوید. بحث کنید و به نتیجه برسید.

می توانید تمامی نکاتی که باید در لوگوی شما رعایت شوند را بنویسید و طرح خود را پیرامون آنها نگه دارید. نه یک بار بلکه بارها لوگو را مشاهده کنید و ببینید که آیا از کسب و کار شما تصویر واضحی نمایش می دهد یا خیر. سعی کنید از رنگ محصولاتتان در لوگو استفاده کنید. این کار به مشتریان کمک می کند تا راحت تر با محصولات شما ارتباط برقرار کنند. در غیر اینصورت می توانید از هر رنگ جذابی استفاده کنید اما ببینید که لوگوی شما فقط قابل احترام و متمایز از لوگو های دیگر است.

طرح باید کیفیت استثنایی داشته باشد اما کاملا مطابق با اصول کسب و کار شرکت باشد. هرگز نکاتی که برای لوگو در نظر دارید را بخاطره یک طراحی فانتزی ، نادیده نگیرید.

کلمات

در طراحی لوگوی حرفه ای ، کلمات دومین بخش مهم هستند. کلمات باید به اندازه کافی اولویت ها ، محصولات و خدمات یک کسب و کار را توصیف کنند ، اما به صورت ساده و کوتاه. از کلمات در کوتاه ترین حالت ممکن استفاده کنید. جمله بندی ها باید رسا ، خلاقانه ، و کاملا مستقیم باشند. برای رسیدن به این هدف ، عبارات مناسب تر از جملات هستند. پس کلمات را به دقت انتخاب کنید تا لوگوی شما صدای کسب و کارتان شود.

یک لوگو برای همیشه

لوگوی یک کسب و کار باید همیشگی باشد. باید یک بار تصمیم گرفته شود که این لوگو سالها آیکن اصلی کسب و کار است. به همین خاطر لوگو باید کاملا محصولات و اولویت های کسب و کار را منعکس کند. همچنین باید تک باشد تا مخاطبان ، آن را با لوگوی کسب و کار دیگری اشتباه نگیرند.

یک لوگوی قدرتمند به شما کمک می کند تأثیر به سزایی روی مشتریان آینده کسب و کارتان بگذارید پس به دنبال یک طراحی لوگوی حرفه ای باشد تا یک شروع عالی برای کسب و کارتان داشته باشید.

 

Tags:

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

14 + 2 =

فهرست