یک بنر تبلیغاتی خوب چگونه است؟

folder_openمقالات
commentبدون دیدگاه
Rate this post

یک بنر تبلیغاتی خوب چگونه است؟

بنرهای تبلیغاتی (Banner) در ابعاد گوناگون و همچنین فرمت های مختلف ، ترکیبی از تصاویر و متون تبلیغاتی هستند که برای هدایت خریداران از وب سایت های دیگر به صفحه ای خاص( و یا صفحه ی اصلی وب سایت) به کار می‌روند.

یک بنر تبلیغاتی خوب چگونه است؟

 

در طراحی بنرهای تبلیغاتی می بایست به چند نکته توجه کرد:

سبک و کم حجم بودن : یکی از مهمترین ویژگیهای یک بنر تبلیغاتی کم حجم بودن آن است . با توجه به سرعت اینترنت و میزان پهنای باند درکشورمان ، باید طوری بنرهای تبلیغاتی را طراحی کنید که اکثر کاربران قادر باشند آن را مشاهده کنند .

جذابیت : جذابیت اولین چیزی است که باعث می شود تا یک کاربر ، یک بنر تبلیغاتی را مشاهده کند . امروزه کاربران در اینترنت به صورت غیر قابل پیش بینی با حجم وسیعی از بنرها و متون تبلیغاتی مواجه هستند . پس اگر می خواهیم تا کاربران را به سوی خود جلب کنیم می بایست بنرهای تبلیغاتی جذاب را برایشان به نمایش بگذاریم. خلاقیت را فراموش نکنید .

در بین بنرهای ثابت و متحرک ، بنرهای تبلیغاتی متحرک جذابیت بیشتری دارند . بنرهای متحرک را می توان در دو فرمت swf (فلش) و gif (گیف) طراحی و پیاده سازی کرد .

بنرهای فلش چون به صورت انیمیشن های زنده طراحی می شوند ، چشم گیر تر هستند ؛ اما کاربران برای تماشای این نوع بنرها می بایست نرم افزار فلش پلیر را ( افزونه ی آن برای مرورگرهای مختلف ) روی کامپیوتر خود نصب داشته باشند . البته امروزه با توجه به وسعت کاربرد این فرمت نرم افزاری در دنیای مجازی ، اکثر کاربران از این نرم افزار استفاده می کنند. ولی این نسخه تقریبا به فراموشی سپرده شده است.

رنگ بندی مناسب : علاوه بر جلب توجه ، بنری که قصد طراحی آن را دارید ، می بایست زننده نباشد . در غیر اینصورت علاوه بر این که مخاطب را جذب نخواهد کرد ،باعث آزار او و طبیعتاً فرار او از تبلیغات شما خواهد شد ! در این جاست که شما با به کارگیری یک رنگ بندی مناسب ( طوری که در بحث روانشناسی رنگ ها آورده شد ) می توانید از فرار مخاطب جلوگیری کنید .
با توجه به موارد گفته شده اگر زمانی را برای طراحی بنرهای تبلیغاتی مناسب در اختیار ندارید و یا نمی توانید بنری را متناسب با نیازهای تبلیغاتی خود طراحی کنید ، می توانید به مشاورین گرافیست مراجعه کنید.

اشخاص ، تیم ها و وب سایت هایی هستند که خدمات طراحی بنرهای تبلیغاتی را به کسانی مانند شما ارائه می دهند .

برای بنرهای متحرک سناریوی مشخص انتخاب کنید: قرار است چه پیامی را به مخاطبان انتقال دهید؟ این پیام باید در قالبی رسمی و یا طنزگونه بازگو شود؟ اصلا مخاطبان اصلی پیام چه کسانی هستند؟ با پرسیدن سوال هایی از این دست، می توانید یک سناریو برای انتقال پیام تبلیغاتی خود به مخاطبان از طریق بنر تبلیغاتی، بسازید.

بنرهای تبلیغاتی متحرک را مانند یک فیلم یا انیمیشن چند ثانیه ای در نظر بگیرید و با توجه به این ذهنیت دست به طراحی آن ها بزنید.

سایز مناسب انتخاب کنید: بنرهای تبلیغاتی غالبا در اندازه های استاندارد از پیش تعریف شده طراحی و پیاده سازی می شوند. اندازه های 120 در 120، 120 در 240، 200 در 300، 468 در 60 و… (اندازه ها به پیکسل محاسبه می شوند) برای بنرهای تبلیغاتی مناسب هستند و وب سایت های اینترنتی، مکان های تبلیغاتی خود را بر اساس آن ها در نظر می گیرند.

برای داشتن یک بنر تبلیغاتی خوب و مناسب، نیاز نیست در تمامی اندازه های استاندارد (و غیر استاندارد!) بنر طراحی کنید. فقط کافی است تا اندازه هایی که می توانید پیامتان را در آن به خوبی به مخاطبینتان منتقل کنید انتخاب و از آن ها استفاده کنید.

گرافیست ها قاعدتا اهل کسب و کار نیستند: (!) موارد مورد نظر خود و مورد نیاز طراحان برای پیاده سازی را به صورت کامل در اختیار آن ها قرار دهید. قرار نیست یک طراح کاملا یا تا حد زیادی به جای شما فکر کند. البته هر کسی در هر کاری نیاز به مشورت دارد و در این موضوع شکی نیست؛ اما همیشه به این موضوع توجه کنید که هر کسی که در موضوعی تخصص و مهارت دارد، لزوما یک مدیر کسب و کار  نیست! پس همه چیز را به آن ها واگذار نکنید.

تصاویر مناسب انتخاب کنید: یکی از مهمترین اجزای انتقال پیام در بنرهای تبلیغاتی، تصاویر هستند. پس به یاد داشته باشید که باید بهترین تصاویر را برای انتقال هرچه بهتر پیامتان انتخاب کنید.

برای اینکار می بایست پیامتان را تا حد ممکن برای خود شفاف کنید. گاهی یک تصویر می تواند بیشتر از هر نوشته ای، پیام مورد نظر شما را به مخاطبان منتقل کند.

سعی کنید از افراد مختلف برای انتخاب تصاویر کمک بگیرید. از آن ها بخواهید تا به شما بگویند آیا تصاویر انتخاب شده تان می توانند پیام مورد نظرتان را انتقال دهند؟

کلمات جادویی به کار ببرید: شما در یک بنر تبلیغاتی به اندازه یک ویدئو و یک صفحه زمان ندارید. باید حرف هایتان را تنها در چند فریم (Frame) برای مخاطبان بزنید. پس باید سعی کنید تا کلمات تاثیر گذار را برای برقراری ارتباط بیشتر با بینندگان بنر تبلیغاتی خود به کار ببرید. در رابطه با کلمات جادویی می توان یک کتاب نوشت! ام با یک جست و جوی اینترنتی می توانید اطلاعات خوبی در مورد آن ها کسب کنید.

شلوغ بودن ممنوع: (!) سادگی بیش از حد و شلوغ بودن یک بنر می تواند کل مضمون آن را زیر سوال ببرد. کاربران را در پیام های شلوغ و بدون هدف غرق نکنید. از افکت های تصویری و حرکتی به اندازه و به جا استفاده کنید. نیاز نیست یک نوشته یا یک تصویر تا ابد مثل چراغ راهنمای اتومبیل خاموش و روشن شود تا بنر شما نظر مخاطب را جلب کند!

مطمئنا هیچ مطلبی نمی تواند در هیچ زمینه ای کامل و بدون نقص باشد و این نوشته هم از این قاعده مستثنی نیست. باعث خوشحالی من خواهد بود که نظرات شما دوستان عزیز را در مورد این موضوع بدانم. همیشه می توانید از طریق ایمیل info@onlinebanner.ir با من در تماس باشید.
به یاد داشته باشید که هر نکته ای که بیان شد و یا از قلم افتاد، بدون در نظر گرفتن صداقت به عنوان قانون و قاعده اصلی، به هیچ کارتان نخواهد آمد.

Tags:

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوزده + پنج =

فهرست