آیا شما مقصر رویداد اشتباهات در طراحی لوگو هستید؟

folder_openمقالات
commentبدون دیدگاه
Rate this post

آیا شما مقصر رویداد اشتباهات در طراحی لوگو هستید؟

 

در دنیای تجارت طراحی لوگو نقش بسیار مهم و اساسی دارد. لوگو نشان یا علامت گرافیکی یک کمپانی تجاری است بنابرای منحصر به فرد و به یاد ماندنی و اصل بودن آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. طراحان باید هنگام طراحی لوگو دقت خود را چندین برابر کندد، اما از آنجا که طراح هم یک انسان است بنابراین مرتکب اشتباه می شود. در اینجا چند نمونه از اشتباهات متداولی را که ممکن است برخی از طراحان در بروز آن مقصر باشند را به شما معرفی می کنیم.

 آیا شما مقصر رویداد اشتباهات در طراحی لوگو هستید؟ - انلاین بنر
آیا شما مقصر رویداد اشتباهات در طراحی لوگو هستید؟ – انلاین بنر

1. اصیل نبودن طرح ها 

هرگز طرح لوگوهای دیگر را کپی برداری نکنید. به یاد داشته باشید که از شما خواسته شده لوگویی طراحی کنید تا چشم انداز منحصر به فردی از یک کمپانی را به تصویر بکشد. بنابراین وظیفه شما این است که یک طرح اصیل خلق کنید. شما باید اثری به یاد ماندنی برای مشتری خود بیافرینید.

2. پیام را به طور آشکار منتقل نکنید 

مراقب سوء تعبیر یا سوء برداشت های باشید. مطمئن باشید که نوع فعالیت کاخانه یا شرکت توسط طرحی که شما طراحی کرده اید معرفی و شناسانده می شود. هرگز بیننده لوگو را گمراه نگنید تا با دیدن طرح به اشتباه چیز دیگری از طرح تعبیر و تفسیر کند.

3. طراحی یک طرح پیچیده 

از به کار بردن جزییات زیاد در روی لوگو خودداری کنید. بیش از اندازه از کلمات و جزییات دیگر استفاده نکنید. شلوغ بودن فضا نمای زیبایی برای طرح شما ایجاد نخواهد کرد.

4. طراحی یک طرح تجملاتی و پر زرق و برق 

از به کار بردن بیش از اندازه افکت های هنری مثل سایه، bevel بافت و … اجتناب کنید. این کار ممکن است باعث شود طرح شما نمای زبیا و جذابی داشته باشد اما هنگامی که در سایزهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد چنین نخواهد بود.

5. استفاده از clip-art 

بعضی از طراحان از طرح های آماده استفاده می کنند که این نمای جذاب و تاثیرگذاری به طرح شما نخواهد داد. طراحی طرح های اصیل،بکر و بدیع دلیل اصلی درخواست یک مشتری برای طراحی یک لوگو است.

6. طراحی نکردن طرح متناسب برای استفاده در هر نوع رسانه 

در طراحی لوگو، کاربردهای آن را نیز در نظر داشته باشید، برای مثال ممکن است لوگو روی تی شرت و یا بیل بوردهای تبلغاتی مورد استفاده قرار بگیرد. بنابراین سعی کنید لوگویی طراحی کنید که هر جا مورد استفاده قرار گرفت ظاهر خوب خود را حفظ کند.

7. قرار دادن عبارات نامناسب 

حتی اگر برای مشتری اهمیت نداشته باشد که عباراتی از قبیل Co. یا Inc در طراحی لوگو استفاده کنید، شما مجبور نیستید آنها را در لوگو قرار دهید.

8. استفاده بیش از حد از طرح های انتزاعی 

بیش از حد از طرح های انتزاعی استفاده نکنید چون این گونه طرح ها پیام مبهم و گیج کننده ای را انتقال می دهند. در حقیقت لوگوهای انتزاعی تاثیر گذار هستند اما سعی کنید زیاد از آنها استفاده نکنید.

9. اجتناب از استفاده بیش از حد از رنگ ها 

قبل از طراحی لوگو باید کمپانی یا شرکتی را که قصد طراحی کردن لوگو برای آن را دارید بشناسید و اطلاعات کافی در مورد آن کسب کنید، در نتیجه می توانید تشخیص دهید از چه رنگی باید استفاده کنید. همچنین در استفاده از رنگ افراط نکنید. اما اگر این خواست مشتری است می توانید از رنگ های متعدد و متنوع استفاده کنید، فقط باید مطمئن باشید از ترکیب های صحیح استفاده می کنید.

10. مسائل تایپوگرافیکی

از به کار بردن فونت های متعدد خودداری کنید. سعی کنید از فونت های عجیب و غریب و غیر معمولی استفاده نکنید همچنین فاصله و سایز مناسبی برای فونت ها به کار ببرید. استفاده از تایپوگرافی مناسب سبب می شود پیام به درستی به بیننده منتقل شود.

11. انتخاب فونت نامناسب 

از فونتی با سبک و حالت مناسب با نوع فعالیت تجاری کمپانی و یا کارخانه ای که لوگو متلق به آن است استفاده کنید. می توانید فونت ممناسب برای کار خود را از طریق اینترنت پیدا کنید و یا آن را از سایت های دیگر خریداری کنید. سپس آن را دستکاری کرده تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید.

12. استفاده از گرافیک های وکتور استوک

تصاویر استوک وکتور نیز مانند کلیپ آرت به راحتی در طرح قابل تشخیص هستند و نتیجه خوبی و جذابی نخواهند داشت. به یاد داشته باشید که یک لوگو باید اساسا در Adobe Illustrator یا Corel Draw و یا برنامه های طراحی وکتور طراحی شود. سعی کنید خودتان طراحی کنید.

13. طراحی ساده 

استفاده از جزییات زیاد در طرح باعث سنگین شدن طرح و منحرف کرد چشم و ذهن بیننده می شود. طرح های ساده تر حرفه ای تر به نظر می رسند.

14. اجتناب از به کار بردن کلیشه های تصویری 

از به کار بردن نشانه ها و کلیشه های تصویری مثل حباب لامپ برای ایده و مداد برای هنر اجتناب کنید. این کار طرح شما را منحصر به فرد و بدیع نیم کند. باید خلاق باشید و از ایده های نو و بکر برای طراحی استفاده کنید.

15. مسائل مشتری 

به جای این که به مشتری اجازه دهید تا راهنمای شما باشد، تخصص خود را ارائه کنید. با انجام کار به طور مستقل و با استفاده از قوه خلاقیت خود، البته در نظر گرفتن پیشنهادهای مفید مشتری، طراحی کنید. یکی دیگر از آیتم های مهم داشتن قرار داد و مواقفت نامه با مشتری است. مطمئن شوید که همه چیز قبل از شروع کار به طرفین توافق طرفین رسیده است. این باعث می شود تا اطمینان پیدا کنید دستمزد شما به موقع پرداخت می شود.

در حقیقیت مواردی که در بالا ذکر شد در بعضی از طراحان دیدیه می شود. اما چیزی که باید به دقت به آن توجه کرد جلب رضایت مشتری است. همچنین باید این نکته را به یاد داشته باشید که هدف اصلی داشتن لوگو را مد نظر داشته باشید و بنابر این هدف طرح را طراحی کنید.

Tags: , , ,

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

سه + یازده =

فهرست